Ερωτήσεις και Απαντήσεις για την Υγραεριοκίνηση LPG και Φυσικό Αέριο Κίνησης CNG
Η Gas Theodorou απαντάει σε όλες τις ερωτήσεις σχετικά για την Υγραεριοκίνηση LPG και το Φυσικό Αέριο CNG Κίνησης.
Σε περίπτωση που έχετε επιπλέον ερωτήσεις μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας!
Είναι νόμιμη η χρήση του Αερίου στα αυτοκίνητα;
Από 22-12-1999 με το Νόμο 2773 Άρθρο 45 επιτρέπεται η Αεριοκίνηση όλων των οχημάτων, ανεξαρτήτως χρήσης (Ι.Χ, Δ.Χ, ΤΑΞΙ, κλπ).
Για να είναι νόμιμη όμως η εγκατάσταση Συστήματος Αεριοκίνησης στο αυτοκίνητο θα πρέπει, η συσκευή και όλα τα εξαρτήματα που θα χρησιμοποιηθούν να έχουν έγκριση τύπου από το ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ και ο τεχνικός που θα τα τοποθετήσει να έχει πτυχίο τοποθετήσεως συσκευών αεριοκίνησης.
Ο έλεγχος των παραπάνω για τη νομιμοποίηση γίνεται στα Κ.Τ.Ε.Ο.
Πως θα επιλέξω τον κατάλληλο μηχανικό και το κατάλληλο συνεργείο για την τοποθέτηση της συσκευής στο αυτοκίνητο μου;
Βασική προϋπόθεση για το Συνεργείο-Μηχανικό είναι: η ύπαρξη Άδειας Λειτουργίας Συνεργείου Τοποθετήσεως-Συντήρησης και Επισκευής συσκευών αεριοκίνησης στα αυτοκίνητα, με την αντίστοιχη Άδεια Ασκήσεως Επαγγέλματος του μηχανικού.
Σε ποιά αυτοκίνητα μπορεί να χρησιμοποιηθεί το αέριο ως καύσιμο;
Το αέριο μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε όλα τα βενζινοκίνητα (ανεξαρτήτου τεχνολογίας) συμβατικά ή καταλυτικά.
Από τον τύπο του αυτοκινήτου εξαρτάται ποιας τεχνολογίας συσκευή αεριοκίνησης θα πρέπει να τοποθετηθεί.
Ο Ιταλικός Οίκος Αεριοκίνησης ZAVOLI pure technology και η GAS THEODOROU, ο Επίσημος και Αποκλειστικός Αντιπρόσωπός της σε Ελλάδα και Κύπρο, διαθέτουν Συσκευές Αεριοκίνησης για κάθε τύπο Οχήματος και για κάθε τύπο Κινητήρα.
Μου είπαν πως το αυτοκίνητό μου έχει μηχανικές βαλβίδες και δεν ‘’σηκώνει’’ μετατροπή σε υγραεριοκίνηση. Ισχύει;
Για κάθε τύπο κινητήρα, σύμφωνα με τις ιδιαίτερες απαιτήσεις που ο κάθε κινητήρας έχει, τοποθετείται το κατάλληλο σύστημα Αεριοκίνησης, ώστε να καλύπτει πλήρως αυτές τις ιδιαίτερες απαιτήσεις.
Ως εκ τούτου, όλοι οι κινητήρες, ασχέτως αν έχουν υδραυλικές ή μηχανικές βαλβίδες, μπορούν να μετατραπούν απρόσκοπτα σε Αεριοκίνηση, αρκεί εξ’ αρχής να επιλεχθεί και να τοποθετηθεί το κατάλληλο Σύστημα που καλύπτει τις προδιαγραφές του συγκεκριμένου κινητήρα.
Η μόνη διαφοροποίηση για ένα αυτοκίνητο που έχει εργοστασιακά μηχανικές βαλβίδες και κινείται με Αεριοκίνηση, είναι πως κατά τον έλεγχο των διακένων των βαλβίδων στους περιοδικούς ελέγχους που ούτως ή άλλως ζητάει ο κατασκευαστής του οχήματος να γίνονται από το συνεργείο συντήρησης βενζίνης ασχέτως το καύσιμο (ακόμη και αν δεν έχει σύστημα Αεριοκίνηση, έλεγχος στις Βαλβίδες πρέπει να γίνονται), αν απαιτηθεί η ρύθμισή τους, το αυτοκίνητο πρέπει να επιστρέψει στο Συνεργείο Αεριοκίνησης για έναν τυπικό έλεγχο των ρυθμίσεων του Συστήματος Αεριοκίνησης (ενδέχεται να απαιτείται επαναρύθμιση του συστήματος Αεριοκίνησης).
Έχω ένα αυτοκίνητο τελευταίας τεχνολογίας, καταλυτικό Άμεσου Ψεκασμού (direct injection) μπορώ να το διασκευάσω;
Η ZAVOLI και η GAS THEODOROU, διαθέτουν Συσκευές Αεριοκίνησης και για Άμεσου Ψεκασμού Κινητήρες.
Επικοινωνήστε μαζί μας, ενημερώστε μας για τον Κωδικό Κινητήρα του οχήματός σας, όπως αυτός αναγράφεται στο Πεδίο Ρ5 της Άδειας Κυκλοφορίας σας, και θα σας δώσουμε κάθε σχετική πληροφορία.
Από τη στιγμή που βάλω αεριοκίνηση, μπορεί το αυτοκίνητο να κινείται και με βενζίνη;
Η Αεριοκίνηση δεν επηρεάζει στο παραμικρό, τις λειτουργίες της βενζίνης.
Το αυτοκίνητο συνεχίζει να λειτουργεί όπως ακριβώς λειτουργούσε και πριν.
Απλά μπορεί να κινηθεί ΚΑΙ με το εναλλακτικό καύσιμο (Υγραέριο ή Φυσικό Αέριο).
Η βενζίνη στο ρεζερβουάρ. Το αέριο που μπαίνει;
Τοποθετείται ξεχωριστή δεξαμενή, υψηλών προδιαγραφών, εγκεκριμένη και κατάλληλη για τη χρήση αερίου.
Για να τοποθετηθεί η συσκευή αεριοκίνησης θα πρέπει να αφαιρεθούν κάποια εξαρτήματα του αυτοκινήτου;
Δεν αφαιρείται τίποτα απολύτως από το αυτοκίνητο.Απεναντίας προστίθενται ορισμένα εξαρτήματα (ανάλογα με την τεχνολογία του αυτοκινήτου), τα οποία του δίνουν τη δυνατότητα να λειτουργήσει ΚΑΙ με αέριο.
Υπάρχουν πρατήρια αερίου για ανεφοδιασμό;
Αυτή τη στιγμή πρατήρια αερίου υπάρχουν σε όλη την Ελλάδα, σε κάθε πόλη, σε κάθε γειτονιά. Κατεβάστε εντελώς ΔΩΡΕΑΝ την εφαρμογή autogas.gr είτε σε Λειτουργικό ADROID είτε σε Λειτουργικό IOS και βρείτε εύκολα και άμεσα, το πλησιέστερο Πρατήριο Αερίου στην περιοχή σας.
Πώς θα ξέρω ότι το αέριο τελειώνει για να γεμίσω τη δεξαμενή;
Υπάρχει Ένδειξη στάθμης του αερίου και είναι πάνω στον διακόπτη επιλογή καυσίμου, ελέγχεται από τη θέση του οδηγού με τη μορφή φωτεινής ένδειξης (led). Επίσης υπάρχει και πάνω στη δεξαμενή όργανο ένδειξης πληρότητας της δεξαμενής σε αέριο.
Πόση είναι η χωρητικότητα της δεξαμενής και πόση η αυτονομία που θα έχω;
Η χωρητικότητα εξαρτάται από το μέγεθος της δεξαμενής που θα τοποθετηθεί στο αυτοκίνητο.
Οι Δεξαμενές Υγραερίου έχουν ένα φάσμα 30-100lt, ενώ του Φυσικού Αερίου 3,5-14kg. Η αυτονομία του αερίου είναι ίδια με της βενζίνης ανά λίτρο.
Θα μπορώ να επιλέγω με ποιο καύσιμο (αέριο ή βενζίνη) θα κινούμαι; Και αν ναι πώς γίνεται;
Η αλλαγή του καυσίμου γίνεται εύκολα, γρήγορα με έναν διακόπτη, και όποια στιγμή θελήσουμε. Ακόμα και τη στιγμή που το αυτοκίνητο κινείται, με ένα απλό πάτημα του διακόπτη αλλάζει το καύσιμο χωρίς καμία περαιτέρω διαδικασία.
Τι πλεονεκτήματα θα έχω με την αεριοκίνηση;
Τα πλεονεκτήματα με τη χρήση αερίου είναι πολλά. Οικονομία στα καύσιμα (από τη διαφορά αγοράς ανά λίτρο), μακροζωία του κινητήρα και του καταλύτη (περισσότερα χιλιόμετρα για τα λάδια και τα μπουζί λόγω της τέλειας καύσης), και μηδαμινές εκπομπές ρύπων.
Πόσο θα στοιχίσει η εγκατάσταση της συσκευής αερίου στο αυτοκίνητο μου;
Το κόστος εγκατάστασης μιας συσκευής αερίου στο αυτοκίνητο εξαρτάται από την τεχνολογία του αυτοκινήτου, π.χ. συμβατικό-καρμπυρατέρ ή injection, καταλυτικό μονού ή πολλαπλών ψεκασμών, άμεσου ψεκασμού, υβριδικό κλπ. Για μετατροπή σε Υγραεριοκίνηση, αναλόγως την τεχνολογία του Κινητήρα, το κόστος ανέρχεται από 500,00€-1.300,00€, ενώ για Φυσικό Αέριο, από 1.180,00€ έως 3.500,00€
Σε περίπτωση πώλησης του αυτοκινήτου, μπορώ να μεταφέρω το σύστημα αερίου στο νέο μου αυτοκίνητο;
Βάση της Iσχύουσας Νομοθεσίας, η επανεγκατάσταση Συστήματος Αεριοκίνησης από ένα όχημα (Α’ όχημα) σε άλλο (Β’ όχημα), επιτρέπεται εφόσον ισχύουν οι παρακάτω παράγοντες:
- Τα δύο οχήματα (Α’ και Β’) έχουν τον Ίδιο Ιδιοκτήτη.
- Το σύστημα που είναι τοποθετημένο στο Α’ όχημα είναι συμβατό με τον κινητήρα του Β’ οχήματος.
- Δηλωθεί η απεγκατάσταση του συστήματος από το Α’ όχημα σε κάποιο ΚΤΕΟ, ώστε να αποδεικνύεται η παροχή υλικών για την επανατοποθέτηση του Β’ οχήματος.
Όπως γίνεται λοιπόν κατανοητό, προηγείται η Απεγκατάσταση του Συστήματος από το Α’ όχημα, δηλώνεται η Απεγκατάσταση του συστήματος από το Α’ όχημα σε κάποιο ΚΤΕΟ και κατόπιν, γίνεται η Επανεγκατάσταση του Συστήματος σε όχημα Β’.
Είναι ασφαλές το όχημα μετά από τη μετατροπή σε αεριοκίνηση;
Ναι, το όχημα εξακολουθεί να είναι το ίδιο ασφαλές όπως πριν τη μετατροπή. Τα συστήματα μας αποτελούνται από εξαρτήματα που διαθέτουν όλες τις απαιτούμενες εγκρίσεις τύπου και υπερκαλύπτουν τις αυστηρότερες προδιαγραφές ασφαλείας στην κατηγορία τους. Είναι δοκιμασμένα στις πιο σκληρές και απαιτητικές συνθήκες.
Η δεξαμενή αερίου είναι ειδικής σχεδίασης για πιο ανθεκτική συμπεριφορά στη ρήξη σε περίπτωση σύγκρουσης και ειδικές βαλβίδες ασφαλείας και αποκοπής συμβάλλουν στην αύξηση του συντελεστή ασφαλείας.
Μπορώ να γεμίσω την Δεξαμενή σε κάθε Πρατήριο Υγραεριοκίνησης;
Στην Ελλάδα, όπως και στις περισσότερες Ευρωπαϊκές Χώρες, χρησιμοποιούμε το Universal Τύπο Γεμίσματος (Μονάδα Πλήρωσης Δεξαμενής), γνωστό και ως ‘’Ιταλικού Τύπου’’.
Με αυτό το τύπο της Μονάδος Πλήρωσης, μπορεί ένα αυτοκίνητο να εξυπηρετηθεί στα Πρατήρια Υγραεριοκίνησης σχεδόν όλων των χωρών της Ευρώπης: Αλβανία, Αυστρία, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Βουλγαρία, Γαλλία, Γερμανία, Εσθονία, Ιταλία, Κροατία, Λετονία, Λευκορωσία, Λιθουανία, Μάλτα, Μολδαβία, Ουγγαρία, Πολωνία, Ρουμανία, Σερβία, Σλοβενία, Σκόπια, Τσεχία καθώς και σε Τουρκία, Ουκρανία, Ρωσία, Ινδία, κτλ.
Σε ορισμένες περιοχές της Ευρώπης όμως, υπάρχει περίπτωση λόγω διαφορετικού Τύπου Αντλιών στα Πρατήρια Υγραεριοκίνησης, να απαιτείται η χρήση Ειδικών Προσαρμογέων (Αντάπτορας) ώστε να μπορεί η διαφορετικού τύπου ‘’Μάνικα’’ να συνδεθεί με του Ιταλικού Τύπου Γέμισμα. Τέτοιες περιοχές συναντάμε σε Γερμανία (κυρίως βόρειες περιοχές), Αυστρία, Ολλανδία, Βέλγιο, Δανία, Ελβετία κτλ, όπου απαιτείται ο ‘’Ολλανδικού Τύπου Προσαρμογέας’’, αλλά και Ισπανία, Πορτογαλία, Γαλλία (νότιες περιοχές), ό που απαιτείται ο ‘’Ισπανικού Τύπου Προσαρμογέας’’.
Η GAS THEODOROU συνιστά σε κάθε κάτοχο οχήματος που κινείται με Σύστημα Υγραεριοκίνησης, εφόσον σκοπεύει να ταξιδέψει στο εξωτερικό, να ελέγχει αν μπορεί να εξυπηρετηθεί στα τοπικά πρατήρια Υγραεριοκίνησης με την Universal Μονάδα Πλήρωσης που διαθέτει το σύστημά του, ενώ παράλληλα διαθέτει Προσαρμογείς (Αντάπτορες) Ολλανδικού & Ισπανικού Τύπου για όποιον ενδιαφέρεται να τους αγοράσει.
Ολλανδικού Τύπου Αντάπτορας | Ισπανικού Τύπου Αντάπτορας |
Προσοχή: σε ορισμένες χώρες, δύναται από πρατήριο σε πρατήριο να συναντάμε διαφορετικούς τύπους αντλιών (πχ Γερμανία), κάτι που συνεπάγεται την αναγκαιότητα προσαρμογέων.
Πως Μπορώ Να Γεμίσω Με CNG Φυσικό Αέριο Κίνησης Το Αυτοκίνητό Μου Που Έχει Τύπο Μονάδας Πλήρωσης NGV1 newtype;
Ο Τύπος της Μονάδος Πλήρωσης Φυσικού Αερίου Κίνησης (CNG) που χρησιμοποιείται στην Ελλάδα αλλά και στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης (αλλά και σε Η.Π.Α., Καναδά) είναι ο NGV1. Είναι ο Τύπος Γεμίσματος που συναντάμε στα περισσότερα Πρατήρια Ανεφοδιασμού Φυσικού Αερίου Κίνησης.
Πάρ’ αυτά, ορισμένες χώρες χρησιμοποιούν διαφορετικό Τύπο Μονάδος Πλήρωσης, τον NGV1 newtype, με αποτέλεσμα να μην εφαρμόζουν στην συγκεκριμένη Μονάδα οι Αντλίες (μάνικες) των Πρατηρίων Ανεφοδιασμού της Ελλάδος με συνέπεια το όχημα να μην μπορεί να ανεφοδιαστεί με CNG. Τέτοιες περιπτώσεις εμφανίζονται κυρίως σε αυτοκίνητα εισαγωγής (μεταχειρισμένα) από χώρες όπως Ιταλία, Βουλγαρία, Σκόπια.
Η εταιρία GAS THEODOROU δύναται να λύσει αυτό το πρόβλημα με Ειδικούς Αντάπτορες που κουμπώνουν πάνω στην Μονάδα Πλήρωσης του οχήματος, και με την σειρά τους εφαρμόζουν τέλεια στην μάνικα του Πρατηρίου Ανεφοδιασμού.
Με μια μικρή επέμβαση και ελάχιστο κόστος, μπορεί το αυτοκίνητο να ανεφοδιάζεται απρόσκοπτα σε οποιοδήποτε Πρατήριο Φυσικού Αερίου – CNG της Ευρώπης, εφόσον ο Αντάπτορας αυτός είναι διασπώμενος και δεν τοποθετείται μόνιμα στην υφιστάμενη Μονάδα Πλήρωσης. Όποτε απαιτείται η χρήση του, μπορεί να εφαρμοστεί πάνω στην μονάδα πλήρωσης, ενώ όταν δεν απαιτείται, μπορεί εύκολα να αφαιρεθεί.
Τονίζεται πως η χρήση του Ειδικού Αντάπτορα NGV1 newtype είναι απλή και εύκολη, ενώ δεν απαιτείται ουδεμία αλλαγή των κυρίων στοιχείων της υπάρχουσας εγκατάστασης του συστήματος Φυσικού Αερίου – CNG.
Η εφαρμογή γίνεται κατόπιν επίσκεψης του οχήματος στο Συνεργείο, για να προηγηθεί ο απαραίτητος έλεγχος.
Πότε απαιτείται η χρήση Emulatore (εξομοιωτής) για τον Δείκτη Στάθμης Βενζίνης;
Σε αρκετά μοντέλα αυτοκινήτων, ο Δείκτης Στάθμης Βενζίνης δεν συνδέεται με το φλοτέρ (πλωτήρας) του ντεποζίτου βενζίνης, αλλά με ξεχωριστή ηλεκτρονική μονάδα (ecu) η οποία μετράει τις στροφές των τροχών και σε συνδυασμό με τις λοιπές συνθήκες οδήγησης (απόσταση, ταχύτητα, κτλ) μειώνει αναλογικά την ένδειξη στο ταμπλό της στάθμης της βενζίνης.
Σε αυτά τα αυτοκίνητο, παρατηρείται το εξής ‘’πρόβλημα’’:
ενώ το αυτοκίνητο κινείται πλέον με Υγραέριο, ο συγκεκριμένος ecu συνεχίζει να μετράει τις στροφές των τροχών, με αποτέλεσμα ενώ το όχημα κινείται με Υγραέριο, ο οδηγός να βλέπει τον δείκτη στάθμης βενζίνης να μειώνεται. Στην πραγματικότητα, δεν τίθεται κάποιο πρόβλημα, πέραν τις οπτικής ψευδαίσθησης.
Η GAS THEODOROU προτείνει την χρήση ειδικών Emulatore (των εταιριών WestPort/Ιταλίας και ΑΕΒ/Ιταλίας) τα οποία επιλύουν το παραπάνω ‘’πρόβλημα’’, δίνοντας εντολή στη συγκεκριμένη μονάδα ελέγχου, εφόσον το αυτοκίνητο ξεκινά να κινείται με Υγραέριο, να σταματήσει να μετρά τις στροφές των τροχών.
Πολλοί οδηγοί, κάτοχοι αυτών των συγκεκριμένων μοντέλων, επιλέγουν να μην τοποθετηθεί ο παραπάνω εξομοιωτής, αντιλαμβανόμενοι πως η ένδειξη στάθμης βενζίνης δεν είναι η πραγματική και γνωρίζοντας πως στο επόμενο γέμισμα της δεξαμενής, ο εγκέφαλος κάνει Reset και ο δείκτης στάθμης βενζίνης επιστρέφει στην πραγματική του θέση.
Ως GAS THEODOROU, προτείνουμε την χρήση του ειδικού εξομοιωτή ώστε ο οδηγός να γνωρίζει ανά πάσα στιγμή την πραγματική ποσότητα βενζίνης στο αυτοκίνητό του, κάτι που διασφαλίζει και την υπολογιζόμενη από τον οδηγό αυτονομία του οχήματος.
Για περισσότερες πληροφορίες, το τεχνικό τμήμα της εταιρίας μας είναι στην διάθεσή σας.
Δεξαμενή CNG μετά από Ολική Καταστροφή
“Φωτογραφία με σύστημα Φυσικού Αερίου Κίνησης ZAVOLI μετά από ολική καταστροφή από πυρκαγιά (κεντρική Ελλάδα, καλοκαίρι 2018).
Φαίνεται καθαρά πως η Δεξαμενή CNG έχει παραμείνει ανέπαφη. Εν αντιθέσει με το ντεπόζιτο της βενζίνης όπου λόγω υψηλής θερμοκρασίας εξεράγει, η Δεξαμενή CNG παρέμεινε ανέπαφη”.