fbpx
parking
05Σεπ, 24 5 Σεπτεμβρίου 2024Δημοσιότητα
  • By .

Τι ισχύει με την δήθεν ‘’Απαγόρευση’’ Οχημάτων με LPG-CNG σε κλειστούς χώρους Parking;

Υπήρχαν και θα υπάρχουν συγκεκριμένοι φορείς ενημέρωσης που προσπαθούν να αποτρέψουν τους καταναλωτές να επιλέξουν την μετατροπή του οχήματός τους σε Αεριοκίνηση (Υγραεριοκίνηση ή Φυσικό Αέριο Κίνησης). Τα κίνητρα αυτών των συγκεκριμένων (πάντα) ‘’πηγών ενημέρωσης’’ είναι προφανώς τα κέρδη που προσφέρει η αυξημένη τιμή της βενζίνης (η πιο ακριβή στην Ευρωπαϊκή Ένωση πέραν της Ελβετίας – η οποία έχει και μέσο μισθό τετραπλάσια από την Ελλάδα) στους ίδιους ή στα αφεντικά τους.

Επειδή βεβαίως η πραγματικότητα είναι διαφορετική και ο καταναλωτής βλέπει την τεράστια διαφορά τιμής μεταξύ βενζίνης και αερίων καυσίμων (άνω του ενός Ευρώ ανά λίτρο), οι πηγές αυτές προσπαθούν να συσκοτίζουν τον μέσο καταναλωτή με προπαγανδιστικά κείμενα και ψευδείς πληροφορίες, με στόχο να αποτρέψουν όσο τον δυνατόν περισσότερο κόσμο να σταματήσει να χρησιμοποιεί βενζίνη.

Τελευταίο που ακούσαμε: τα οχήματα με Υγραεριοκίνηση ή Φυσικό Αέριο Κίνησης, απαγορεύεται να μπαίνουν σε κλειστά Parking.

Η αλήθεια είναι πως όταν πρωτο-ακούσαμε το συγκεκριμένο επιχείρημα, απλά γελάσαμε.

Την ώρα που στα περισσότερα κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τα οχήματα που κινούνται με Υγραεριοκίνηση ή Φυσικό Αέριο Κίνησης χρησιμοποιούν ΔΩΡΕΑΝ τους δημόσιους ή δημοτικούς χώρους στάθμευσης, στην Ελλάδα βγήκε Νόμος που τα απαγορεύει;

parking

Την ώρα που η Ελλάδα είναι το μοναδικό Κράτος-Μέλος της Ε.Ε. που δεν παρέχει ούτε ένα (1) κίνητρο ώστε να επιλέγουν οι πολίτες της να κινούνται με Εναλλακτικά Καύσιμα, ενώ όλα τα υπόλοιπα κράτη παρέχουν τεράστια ποσά με την μορφή επιδοτήσεων για αυτό το λόγο, στην Ελλάδα θα αρχίσουν και τα ‘’αντικίνητρα’’; Μας φάνηκε περίεργο και είπαμε να ψάξουμε το θέμα.

Το ψάξαμε λοιπόν, να δούμε τι ισχύει.

Και αυτό που διαπιστώσαμε, είναι εντελώς διαφορετικό από ότι οι συγκεκριμένες αυτές ‘’πηγές’’ προσπαθούν να προπαγανδίσουν.

Στην Νομοθεσία περί Χώρων Στάθμευσης, ισχύουν συγκεκριμένες Προδιαγραφές Ασφαλείας για κλειστούς χώρους κάτω των 100 και άνω των 101 χώρων στάθμευσης. Όποια επιχείρηση Στάθμευσης δεν πληροί τις συγκεκριμένες προδιαγραφές Ασφαλείας, δεν παίρνει και την απαραίτητη Άδεια για την δυνατότητα χρήσης των χώρων σε συγκεκριμένο οχήματα.

Το ίδιο ισχύει και στην συγκεκριμένη περίπτωση. Όποια επιχείρηση παροχής υπηρεσιών στάθμευσης δεν πληροί τις προδιαγραφές ασφαλείας που επιβάλλεται να έχει στον κλειστό του χώρο, για οχήματα Αερίων Καυσίμων, δεν λαμβάνει την απαραίτητη Άδεια.

Αυτό είναι πολύ λογικό.

Το παράλογο είναι όμως, πως το παραπάνω, συγκεκριμένες πηγές ενημέρωσης προσπαθούν να το παρουσιάσουν ως ‘’αποτρεπτικό’’ για την επιλογή της Υγραεριοκίνησης ή του Φυσικού Αερίου Κίνησης, όχι λέγοντας πως ‘’η τάδε επιχείρηση Parking δεν έχει άδεια για να φιλοξενεί οχήματα με LPG ή CNG’’, αλλά προβάλλοντας πως ‘’τα LPG και τα CNG απαγορεύονται σε κλειστούς χώρους parking’’.

Ας κάνουμε τον εξής παραλληλισμό:

Για να μπορεί να ασχολείται ένα Συνεργείο Αυτοκινήτων με οχήματα LPG ή CNG, πρέπει να έχει την σχετική Άδεια Λειτουργίας ως Συνεργείο Αεριοκίνησης και τουλάχιστον έναν (1) Τεχνικό με Άδεια Ασκήσεως Τεχνίτη Αερίων Καυσίμων. Για να εκδοθεί Άδεια Λειτουργίας Συνεργείου Αεριοκίνησης, το συνεργείο οφείλει να πληροί κάποιους συγκεκριμένους κανόνες ασφαλείας, πχ να διαθέτει Ανιχνευτές Αερίου, για περιπτώσεις διαρροών.

Όσα συνεργεία αυτοκινήτων δεν πληρούν τις παραπάνω προδιαγραφές, δεν μπορούν να λάβουν Άδεια Λειτουργίας ως Συνεργεία Αερίων Καυσίμων, ούτε να κάνουν οποιαδήποτε επέμβαση πάνω στο σύστημα Υγραεριοκίνησης.

Σκεφτείτε λοιπόν, το συνεργείο που δεν έχει αυτή την απαραίτητη Άδεια, να ανεβάσει ταμπέλα που να λέει ‘’Απαγορεύω σε οχήματα με LPG και CNG να μπούνε στο συνεργείο μου’’, αντί για το σωστό ‘’Μου απαγορεύει η Νομοθεσία να επεμβαίνω σε συστήματα Αεριοκίνησης’’ ή του πιο ορθό ‘’δεν διαθέτουμε Άδεια για να εξυπηρετούμε οχήματα με Αεριοκίνηση’’.

Το ίδιο ακριβώς ισχύει και σε αυτή την περίπτωση.

Αντί οι συγκεκριμένες αυτές πηγές ενημέρωσης, να μας ενημερώσουν πως ‘’η τάδε επιχείρηση’’ δεν πληροί τις προδιαγραφές ασφαλείας για οχήματα με αέρια καύσιμα (πχ ανιχνευτές αερίου, σύστημα πυρόσβεσης, κτλ), μας πετάνε μια πιασάρικη φράση ‘’απαγορεύεται σε οχήματα με LPG και CNG να παρκάρουν’’ στοχεύοντας στην δημιουργία εντυπώσεων.

Το μόνο που καταφέρνουν όμως είναι να δημιουργούν απλά γέλια σε όσους γνωρίζουν τι πραγματικά ισχύει.

Και αυτό που πραγματικά ισχύει, είναι πως για να συνεχίζεις την σήμερον να χρησιμοποιείς βενζίνη, αντί για Υγραεριοκίνηση ή Φυσικό Αέριο Κίνησης, δύο μόνο λόγοι υπάρχουν:

  1. Είσαι άτυχος και διαθέτεις κάποιο αυτοκίνητο από το 2% των Κινητήρων που δεν δύναται να μετατραπεί σε Υγραεριοκίνηση ή Φυσικό Αέριο Κίνησης (ναι, υπάρχουν και Κινητήρες, ελάχιστοι, που δεν μπορούν να μετατραπούν)
  2. Έχεις άμεσο ή έμμεσο κέρδος από τις αυξημένες τιμές βενζίνης (η ακριβότερη τιμή της Ε.Ε. πέραν της Ελβετίας – που έχουν όμως 4πλάσιους μισθούς) και λογικά θέλεις να αποτρέψεις τον απλό λαό να επιλέξει ένα κατά πολύ οικονομικότερο καύσιμο για να διασφαλίσεις αυτή την κερδοφορία.

Αν βρείτε και τρίτο λόγο, παρακαλώ ενημερώστε μας.